تغذیه و ارتباط مؤثر آن در کاهش استرس
دبستان دخترانه مهاد2
مؤسسه مهد قرآن کریم خمینی شهر
شنبه 7 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 20:56 ::  نويسنده : مدیرآموزشگاه

1-کربوهیدراتها:غذاهای سرشار از کربوهیدرات مثل برنج،ماکارونی،سیب زمینی پخته،عدسی،لوبیا و نان،نه تنها انرژی کــافی در طول روز را برای ما فراهم می کنند بلکه ایمنی بدن را افزایش داده و از ایجاد استرس جلوگیری می کنند.دانشمندان عقیده دارند که خوردن غذاهای با فیبر بالا باعث می شود که مغز "سرتونین" بیشتری تولید کند و این هورمون باعث آرامش و کاهش استرس می شود.

2-میوه و سبزیجات:مواده مثل هویج،کرفس،کاهو،اسفناج،سیب،انگور و مرکبات هم خوب هضم می شوند و هم سالم هستند.با مصرف این مواد که سرشار از آنتی اکسیدان هستند،ایمنی بدن افزایش یافته ودر واقع مانع از ضعیف شدن و افـزایش اــسترس می شوند.در بین این موارد،هویج با داشتن بتاکاروتن و مقدار زیادی ویتامین ث از جمله مواد ضداسترس محسوب می شود.برای وعده شام در ایام امتحان،سوپ سبزیجات توصیه می شود.

3-مغزها و آجیل:بادام سرشار از ویتامین ای است که تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است و به خاطر داشتن ویتامین ب نیز به مقاومت بدن در برابر استرس کمک می کند.علاوه بر بادام،پسته و گردو شدت ضــربان قلب را هنگام استرس کاهش می دهند و از افزایش فشار خون به هنگام استرس جلوگیری می کنند.

4-لبنیات:از مصرف لبنیاتی مثل ماست و شیر نباید غافل شد.شیر کم چرب در کــاهش استرس نقش مؤثری دارد.شیر یه دلیل داشتن کلسیم باعث کاهش انقباض ماهیچه ای شده و موجب تسکین و آرامش بدن در هنگام اضطراب می شود.بنابراین برای یک صبحانه کامل شیر درکنارغلات بسیار مناسب است.

5-آب:مصرف کم مایعات می تواند موجب سردرد و عدم تمرکزشود.بهترین نوشیدنی آب است.برای کاهش استرس از مصرف زیاد نوشیدنیهای کافئین دار مثل قهوه و چای و نوشابه خودداری شود.از مصرف غذاهای پرچرب وسرخ شده و شیرینی جات که باعث ترشح بیشتر انسلین در خون می شود پرهیز شود. در آخر سعی شود به جای روی آوردن به خــوردن غذا درهنگام استرس،سعی کنیم با کمی پیاده روی و تنفس در فضای آزاد آن را برطرف کنیم.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

درباره وبلاگ

دبستان دخترانه مهاد از مهرماه سال 1386با هدف ارتقاءسطح آموزش قرآنی و اهل بیت فعالیت خود را آغاز نموده وهمراه با آموزشهای قرآنی،زمینه پیشرفت وشکوفایی استعداد های علمی ،هنری،خلاقیتی دانش آموزان را فراهم نموده وهر ساله رتبه های شهرستانی واستانی بسیاری کسب نموده است.
آخرین مطالب
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 104
بازدید کل : 35040
تعداد مطالب : 22
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1